Strona głównaGryRODZAJE GIER

RODZAJE GIER

Gry stanowią swoistego rodzaju rozrywkę. Pozwalają odprężyć się po ciężkim dniu pracy czy nauki. Dzięki temu można oderwać się chociaż na chwilę od rzeczywistości. Poza tym wiele z nich pozwala na zintegrowanie się ludzi. Liczne rodzaje gier są idealne na wszelkiego rodzaju imprezy integracyjne. Zarówno dzieci, jak i dorośli będą bawić się świetnie.

Rodzaje gier w zależności od wieku oraz liczby uczestników

Istnieje wiele rodzajów gier. Niektóre z nich są przeznaczone wyłącznie dla jednego gracza, inne dla większej ilości. Część przeznaczonych jest tylko dla pary. Wiele ma określoną granicę ilości graczy, np. 4 lub 6. W pozostałe rodzaje gier może grać nieograniczona liczba zawodników. Podział dotyczy również wieku. Niektóre dozwolone są wyłącznie dla określonej grupy (np. od 12 czy 18 lat). Inne są przeznaczone dla dzieci, młodzieży lub osób dorosłych.

Rodzaje gier w zależności od platformy

Rodzaje gier są różne również zróżnicowane w zależności od wersji. Można grać na platformach elektronicznych (np. komputer, tablet, smartphone, automaty, emulgatory i inne) lub do gry stacjonarnej. Mogą to być między innymi planszowe czy też karciane.

Rodzaje gier w zależności od typu

W zależności od typu można wyróżnić następujące rodzaje gier:

  • zręcznościowe (czyli bijatyki, strzelanki, celowniki, platformowe, gry akcji, skradanki, muzyczne itp.);
  • przygodowe (interaktywne);
  • fabularne (takie jak hack and slash, RPG – czyli role playing game, roguelike, MUD);
  • symulatory;
  • sportowe (np. wyścigowe, piłkarskie, związane ze sportami zimowymi itp.);
  • strategiczne (turowe, czasu rzeczywistego, taktyczne, ekonomiczne, 4X, przeglądarkowe, tower defense);
  • logiczne;

Rodzaje gier można także podzielić ze względu na to, z jakiej perspektywy widzi ją zawodnik. W tym ujęciu mogą być gry pierwszoosobowe lub trzecioosobowe.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne